امروزه مردم علاقه بسیاری به خرید اینترنتی دارند زیرا دیگر مجبور نیستند برای خرید از خانه بیرون بروند و مغازه‌های زیادی را در جستجوی کالای مورد نظرشان سر بزنند. همین موضوع باعث شده تا رقابت در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی بالا باشد. از این رو تصمیم گرفتیم مقاله‌ای درباره‌ی راه های تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری را بیان کنیم.

تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری

1- قیمت‌های فضایی ندهید.

در فضای آنلاین رقابت بسیار زیاد است. به همین علت باید سعی کنید کالاهای خود را به خوبی قیمت گذاری کنید. یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که هزینه‌های اجاره یا خرید ملک و دکور مغازه وجود ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید قیمت‌های بسیار مناسب تری را روی کالاهای خود بگذارید. سعی کنید قیمت‌ها به قدری خوب باشد که مشتری را برای خرید وسوسه کند اگر قیمت‌های شما بالا باشد مشتری به راحتی و تنها با یک جستجو در اینترنت به رقبای شما مراجعه خواهد کرد و این به ضرر شما خواهد بود.

همین الان تنها با پرداخت 40 هزار تومن صاحب یک فروشگاه آنلاین با دامنه ir. شوید.

2- محصول خود را به خوبی معرفی کنید.

شما باید ویژگی‌های محصول خود را به خوبی برای مشتری بیان کنید. هنگامی که مشتری به صورت حضوری اقدام به خرید می‌کند محصول را از نزدیک می‌بیند و سوالاتی که در ذهن دارد را به راحتی از شما می‌پرسد. از این رو بسیار خوب است که در فروشگاه اینترنتی خود نیز اطلاعات کاملی از محصول را در اختیار مشتری قرار دهید. این اطلاعات می‌تواند شامل عکس با کیفیت از تمام زوایا و رنگ‌ها و توضیحات کامل درباره‌ی ابعاد، جنس و … باشد. با اینکار مشتری می‌تواند با خیال راحت از سایت شما خرید کند.

در صورت امکان تهیه ویدئو از محصول برای جذب کاربر بسیار مفید خواهد بود.

3- از تخفیف دادن نترسید.

تخفیف یکی از بهترین راه‌های جذب مشتری است. پس برای محصولات خود تخفیف بگذارید. اگر محصولی را در مغازه خود با قیمت خاصی می‌فروشید سعی کنید برای فروش اینترنتی آن تخفیف بگذارید به صورتی که درصد تخفیف و قیمت قبل و بعد از تخفیف برای محصول ذکر شود تا بتوان مشتری را وسوسه کرد. نکته مهم این است که تخفیفات شما باید محدود باشند تا مشتری برای خرید عجله بیشتری داشته باشد.

تخفیف

برای تخفیفات خود محدودیت زمانی بگذارید.

4-از عنوان مناسب برای معرفی محصول خود استفاده کنید.

از عناوین، هشتگ‌ها و برچسب‌های مناسب برای معرفی بهتر محصول خود استفاده کنید. بسیار مهم است که هشتگ‌ها و برچسب‌های محصولات شما به طور دقیق معرف محصولات شما باشند. برای مثال برای فروش یک شلوار از جنس جین از هشتگ کتان استفاده نکنید.

5- محصولات سایت خود را درست دسته‌بندی کنید.

در دسته‌بندی محصولات نهایت دقت را انجام دهید. دسته‌بندی‌ها به کاربر کمک می‌کنند تا سریع و به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کند. از این رو دسته‌بندی درست محصولات از اهمیت بسیاری برخوردار است. پس از دسته‌بندی محصولات لیستی از محصولات را به کارمندان یا آشنایانتان بدهید و از آنها بخواهید محصولات را در سایت شما پیدا کنند. اگر آنها بتوانند به راحتی از طریق دسته‌بندی‌ها محصولات را پیدا کنند یعنی شما کار خود را به درستی انجام داده‌اید در غیر این صورت باید دوباره دسته‌بندی‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

6- به طراحی صفحه اصلی سایت خود توجه کنید.

صفحه شما باید ساده و در عین حال زیبا باشد تا بتواند کاربر را جذب خود کند. پس از تصاویر با کیفیت و حرفه‌ای در سایت خود استفاده کنید. زیرا مردم علاقه دارند با حرفه‌ای ها کار کنند. به علاوه باید توضیح کاملی را از فعالیت فروشگاه ، تجربه و نحوه فعالیت خود به مشتری در صفحه اصلی ارائه کنید تا مشتری به خوبی با شما آشنا شده و با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید کند.

صفحه اصلی سایت

7- محصولات خود را ضمانت کنید.

همانطور که در مغازه خود محصولات را با ضمانت می‌فروشید در فروشگاه اینترنتی خود نیز باید به همین طریق عمل کنید. داشتن ضمانت کالا در فروش اینترنتی محصولات بسیار مهم است. در خرید اینترنتی ممکن است خریدار از خرید خود راضی نباشد یا به علت وجود عیب در کالا نیاز به تعویض محصول داشته باشد. به همین دلیل شما باید ضمانت بازگشت و تعویض کالا را نیز به مشتری بدهید.

8- یک محصول شگفت انگیز داشته باشید.

سعی کنید یک محصول جالب در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید که رقبای شما آن را ندارند. سپس آن محصول را با یک قیمت بسیار مناسب و عالی به مشتریان بفروشید. در این صورت زمانی که مشتری وارد سایت شما می‌شود و با یک محصول جالب و شگفت انگیز با قیمت مناسب مواجه می‌شود که نمونه آن را کمتر جایی دیده است به احتمال زیاد آن محصول را خواهد خرید. به علاوه ممکن است از سایر محصولات شما نیز خریداری کند زیرا این تصور در ذهن مشتری ایجاد می‌شود که سایر محصولات شما نیز با قیمت پایین عرضه می‌شوند.

9-تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری با ارسال رایگان

یکی از موضوعاتی که سبب افزایش فروش شما می‌شود ارسال رایگان است. پس بسیار خوب است که به مشتریان خود اطلاع دهید محصولات شما رایگان یا با هزینه‌ای بسیار پایین به دستشان خواهد رسید. یک راهکار می‌تواند این باشد که در فروشگاه اینترنتی شما حدود 50 درصد از قیمت کالا به دلیل عدم نیاز به خرید یا اجاره ملک کم می‌شود. پس می‌توانید 40 درصد از قیمت محصولات خود کم کرده و در عوض ارسال محصولات را رایگان کنید.

10- اطلاعات کاری خود را در سایت قرار دهید.

قرار دادن آدرس، شماره تلفن‌های ثابت محل کار، تلفن همراه، مجوز و … می‌تواند مفید باشد. مردم برای خرید از شما نیاز به اطمینان دارند که محصول را از فروشگاهی معتبر خریداری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند مشکل خود را پیگیری و حل کنند. شما این اطلاعات را در اختیار مشتریان حضوری خود قرار می‌دهید پس چرا در فروشگاه آنلاین خود این کار را نکنید؟

اینماد نیز یکی از راه‌های کسب اعتماد مشتریان در فضای اینترنت است.

11- سریع عمل کنید.

اگر سفارشی از طریق کاربر به دست شما می‌رسد. یا اگر کاربر سوالات خاصی از شما دارد یا تمایل خود را برای خرید محصولات شما نشان می‌دهد سریعا با او ارتباط برقرار کرده و مشکلات کاربر را حل کرده و به سوالات او پاسخ دهید. همچنین این اطمینان را به مشتری بدهید که محصول خوبی را خریداری کرده و شما به بهترین شکل محصول را سالم به دست مشتری خواهید رساند.

12- لینک شبکه‌های اجتماعی خود را در سایت بررسی کنید.

تمامی لینک‌های شبکه‌های اجتماعی کسب و کارتان را که در سایت خود قرار داده‌اید را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاربر با کلیک به صفحات درستی هدایت می‌شود یا خیر. به علاوه از اتصال سامانه پیام کوتاه به سایت خود مطمئن شوید. ارسال پیامک به مشتری بعد از خرید حس اعتماد بسیاری را نسبت به شما در او ایجاد خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله مهمترین نکات برای تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری را بیان کردیم. امیدواریم با رعایت این نکات شاهد افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای عضویت در خبرنامه بیواسطه ایمیل خود را وارد کنید.

بیواسطه در شبکه‌های اجتماعی