مغازه ها و فروشگاه های مختلف جایی هستند برای ارائه کالا، خدمات و همچنین رفع نیاز فروشنده و خریدار. اینکه چگونه مشتری های خود را افزایش دهیم و آنها را به مغازه خود جذب کنیم سوالی است که همواره به آن فکر میکنیم. برای یادگیری ترفند های جذب مشتری  به مغازه با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات زیر را بگیرید.

  • چگونه مشتریان بیشتری را به درون مغازه خود بکشانیم و نسبت به خرید ترغیبشان کنیم؟
  • چگونه کاری کنیم که وقتی عابرین پیاده از کنار فروشگاه ما رد میشوند پس از دیدن ویترین مغازه ما، در را باز کنند و به داخل بیایند؟
  • چگونه مغازه ای داشته باشیم که برای مشتری ها خاطره ای شیرین بر جای بگذارد؟
  • چگونه مغازه ای متفاوت داشته باشیم؟

این سوالات تکراری همه ما از مشاور های فروش است! جواب اینجاست وقتی میخواهید عابرهای پیاده را به درون مغازه خود جذب کنید و مشتری بیشتری داشته باشید، تمرکز مستقیما روی ظاهر و منظره مغازه شماست. ظاهر واحد تجاری شما فقط ویترین نیست بلکه از مجموعه مواردی تشکیل میشود که در این مقاله برای شما توضیح داده میشود.

با بیواسطه به عنوان مرجعی برای افزایش مشتری همراه باشید، تا به بررسی نکات مهم برای افزایش مشتری بپردازیم.

مغازه پر مشتری

نکات کلی در جذب مشتری به درون مغازه

در این مقاله سعی کرده ایم ۱۲ نکته مهم و اساسی برای جذب مشتری به مغازه و افزایش فروش را به زبانی ساده برای شما توضیح دهیم تا در هر شرایطی که هستید، هر مقدار بودجه ای که دارید و هر مغازه ای که دارید بتوانید با بکارگیری آن ها به نتیجه برسید.

۱-برای افزایش فروش بی گدار به آب نزنید.

هیچوقت بدون دلیل و هدف کاری نکنید. یک ارزیابی  انجام دهید و از آن یک فهرست در مورد روش هایی که مشتری را جذب نمیکنند؛ بسازید. عالیست! حالا شما میدانید که چه کار هایی را نباید انجام دهید! کارهایی که را که به شما در این مقاله پیشنهاد میدهیم را هم تعیین اولویت کنید. کدامیک بیشترین تاثیر را بر تجارت شما دارند؟ کدامیک سریع ترین تاثیر را بر کار شما میگذارد؟

۲-کسب کار خود را با بقیه تجارت ها مقایسه نکنید.

بسیاری از فروشندگان عادت دارند که سطوح و شرایط تجاری خود را با مغازه  های دیگر مقایسه کنند؛ به همین دلیل به سراغ مغازه های دیگر میروند و شروع به تقلیدی کورکورانه از هر آن چه که مغازه های دیگر انجام داده اند، میکنند. نتیجه آن میشود که رنگ دیوار ها از مغازه لوازم خانگی کپی شده و رگال های لباس از فروشگاه های بزرگ و تابلویی شبیه ساندویچ فروش ها!! بی هیچ هماهنگی و هارمونی موجودی!

شما بهتر از هر کس دیگه مغازه و مشتریان خود را میشناسید ترکیبی خلاقانه بر اساس شرایط خود ارائه دهید.

۳-یک اسم یا برند به یاد ماندنی برای مغازه خود انتخاب کنید.

خیلی ساده است که ما کاری را که همه می کنند را انجام دهیم و لوگو و برندینگ های ساده و ابتدایی را انتخاب کنیم؛ آن هم در حالی که تمام کشور های بزرگ و پیشرفته از لوگو و برندینگ هایی استفاده می کنند که توجه های زیادی را جلب میکند و باعث کاهش اهمیت به کسب و کارهای دیگری که این کار را مورد توجه قرار نمی دهند، میشود.

فرض کنید ۲ مغازه در کنار هم وجود دارند و هر دو لباس فروشی هستند. اولی نامش سینوژآ است و از ویترین تا درون مغازه انواع رنگ بنفش به چشم میخورد. تابلوی مغازه سینوژا طراحی گرافیکی خاصی دارد ک تا کنون کمتر دیده اید. مغازه کناری اسمش سیناست هیچ هارمونی رنگی ندارد در ویترینش همه چیز هست و تابلویی دارد که نوشته لباسفروشی سینا! انتخاب خود شما کدام خواهد بود؟ تحقیقات ثابت کرده که فروش سینوژآ بیشتر خواهد بود!!

فرصت باورنکردنی
فکر میکنید طراحی گرافیکی لوگو و برندینگ امر گرانیست؟؟ میتوانید با آگهی نیاز خود در بیواسطه با کمک از ویژگی مناقصه با کمترین قیمت ممکن به آن چه که میخواهید برسید؟؟
لوگو یا اسم تجاری شما باید مرتبط با کسب و کارتان باشد. نشانه های فانتزی و متفاوت در تابلو می تواند نظر عابران پیاده را جلب کند. همچنین رنگ های متفاوت تاثیر بسیاری در افزایش مشتری در مغازه دارد.

۴- برای جذب مشتری به مغازه یک ویترین زیبا بچینید.

ویترین هر مغازه گویای محصولات و کیفیت هر مغازه است. حتی خود شما هم هنگام خرید ابتدا به ویترین مغازه توجه میکنید. اگر در یک مکان پر از عابر هستید یک ویترین بزرگ درست کنید. منظره این ویترین باید مثل دعوتنامه شما به عابرها باشد. یک ویترین خوب تزیین شده بازار فروش را برمی انگیزد و باعث کنجکاوی مشتری ها میشود.حتی ممکن است احساسات آنان را نیز درگیر کند و این کار منجر به افزایش مشتری در مغازه شود.

برای مثال در عکس زیر میبینید که ویترین با یک رنگ آمیزی ساده چقدر میتواند در افزایش مشتری در مغازه موثر باشد!

 

 

تاثیر ویترین مغازه در افزایش مشتری

 

 

نکته مهم
افزایش مشتری به روش سنتی و تبلیغات قدیمی روشیست که شما به دنبال مشتری میروید. اپ بیواسطه به شما کمک میکند تا شما مشتری را به دنبال خود بکشابنید نه اینکه شما همه جا به دنبال مشتری باشید. برای دریافت اپلیکیشن بیواسطه کلیک کنید.

۵-برای مغازه خود محدوده مشخص کنید.

تا حد امکان برای مغازه خود محل پارک و محدوده تعیین کنید. این نشان میدهد که کسب و کار شما به مشتری احترام میگذارد و برای او احترام قائل است. به عبارت دیگر نشانه خوشامد گویی به مشتریست. اگر میتوانید محل پارک را تزیین کنید. میتوانید از هنرهای فانتزی نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که تزیین مناسب محل پارک میتواند نظر عابران را جلب و جذب مشتری کند. محل پارک تا حد امکان نزدیک مغازه باشد و تزییناتتان نیز برای افزایش مشتری در مغازه متناسب با نوع محصولات و کسب و کارتان باشد.

۶-برای افزایش مشتری در مغازه بهترین محصولاتتان را جلوی دید عابرین پیاده بگذارید.

در موارد بالا خواندیم داشتن یک ویترین زیبا خیلی مهم است. حالا باید بدانید علاوه بر دکوراسیون باید محصولات خود را در ویترین قرار دهید. هر روز بهترین محصولات خود را جلوی مغازه بگذارید.برای مثال اگر شما یک فروشنده کفش هستید هر روز بهترین و جدیدترین آنها را جلوی مغازه بگذارید. همچنین ارزان ترین یا گرانترین را نگذارید بلکه مدرن ترین و زیباترین محصولتان را قرار دهید زیرا به این معناست که شما در مغازه تان یک منبع شور و هیجان دارید. سعی کنید مشتری را به وجد بیاورید.

برای مطالعه ۷ راهکار افزایش مشتری در کسب و کار کلیک کنید.

از برندهای مختلف استفاده کنید یا اگر فروشنده یک برند مخصوص هستید انواع و رنگ های مختلف آن را در ویترین قرار دهید. سعی کنید هر چند وقت یک بار دکور ویترین و محصولات را به روز کنید.

بیواسطه میتواند ویترین آنلاین شما باشد و آن را به تمام مشتریانی که به دنبال شما میگردند نشان دهد! 
آیا میدانستید
با سفارش پکیج کسبه میتوانید زیبا ترین ویترین را با کمک مشاورین متخصص ما بچینید و با عکاسان حرفه ای تیم بیواسطه زیباترین ویترین آنلاین را در تمامی اینترنت داشته باشید.

۷-انداختن یک پادری قرمز برای خوش آمد گویی ساده ترین راهکار جذب مشتری به مغازه است.

مشتری های خود را خاص بدانید و با آنها خاص رفتار کنید. یک پادری ساده به همراه “خوش آمدید” در جلوی منطقه پر رفت وآمد، توجه ها را به مغازه شما جلب میکند. مشتری شما باید بداند که شما برای آنها احترام قائلید.برای مثال با وجود محدودیت هایی که در قرن بیستم وجود داشت، یک  شرکت قطار مسافربری برای استقبال از مردم یک فرش قرمز مخمل پهن کرد و مشتری زیادی را جذب خود کرد. حتی اگر نمیتوانید یک پادری فراهم کنید با استفاده از خلاقیت خود چیزی را خلق کنید که حواس مشتری به سمت مغازه شما پرت شود.

یک ایده
در زلاندنو گلفروشی وجود داشت که از گلبرگ های رز قرمز استفاده کرده بود (رزهای پژمرده و قدیمی) و آنها را مثل فرش در پیاده رو پراکنده کرده بود تا توجه عابران را به پنجره زیبا و داخل مغازش جلب کند.

 

۸- با ترکیب رنگ و هارمونی رنگ آشنا شوید.

آویزان کردن یک ریسمان پرچم های سه گوش از تیر چراغ برق تا جلوی مغازه شما نظر جالبی است. شما میتوانید آنها را با رنگ های مختلف و زیر قیمت تهیه کنید. کلکی که باید با پرچم ها بزنید این است که آنها را هر یک ماه جایگزین و تعویض کنید تا وقتی زیبا و براق هستند و پاره یا کثیف نشده اند.

رنگ های مختلف میتواند از نظر روانشناسی تاثیرات زیادی روی افراد داشته باشد. انتخاب رنگ بستگی به نوع کسب و کار شما و فصلی که در آن هستید دارد.برای مثال استفاده از رنگ های سرد در فصل زمستان توصیه نمیشود.

 

 

روانشناسی رنگ
یک راهنمایی ساده: رنگ های سبز ، آبی و بنفش رنگ های سرد و رنگ های زرد ، نارنجی و قرمز رنگ های گرم هستند.
آیا مایلید بیشتر با روانشناسی رنگ آشنا شوید؟ در این مقاله بخوانید: ترفندهای جذب مشتری در تابستان

۹-ظاهر بیرونی مغازه خود را زیبا نگه دارید.

اگر ساختمان مغازه مال خودتان است ، دیوارهای آنرا مطابق با محصولات فروش در مغازه بسازید و حتما اینکار را بکنید. اگر نمیتوانید به جایش میتوانید یک بنر بلند با رنگ چشمگیر (مثلا رنگ های ملایم و زیبا نه زننده و پر زرق و برق) از سقف تا پیاده رو آویزان کنید به طوری که روی دیوار را بپوشاند و جلب توجه کند.

در بالا بنویسید “ما ارائه دهنده…” و سپس عکس بهترین محصولات یا تولیداتتان را قرار دهید. ودوباره ، هدف بالا بردن قیمت ها و هزینه ها نیست بلکه هدف براورده کردن خواسته و نیاز است.به عرضه و تقاضا توجه کنید و قیمت را ملاک و معیار قرار ندهید. ممکن است شهرداری اجازه آویزان کردن بنر را ندهد؛ اما برسی کنید به طور معمول به شما اجازه میدهند تا ۹۰ روز آنرا روی دیوار به عنوان تبلیغ نگه دارید.

برای مطالعه راهکار‌های عملی افزایش فروش محصولات شما کلیک کنید.

اگر نمیتوانید بنر را به ساختمان آویزان کنید از بنرهای ایستاده استفاده کنید و آنها را بیرون از مغازه و نزدیک درب بگذارید. بنر های ایستاده وقتی استفاده میشوند که شما نمیتوانید از بنر ساختمانی استفاده کنید اما پیام آنها و قیمتشان یکسان است. همچنین میتوانید با پرداخت مبلغی بنر خود را به روز کنید و عکس آنرا تغییر دهید.

ویترین جذاب

۱۰-جلوی مغازه گل و گیاه بکارید.

کاشت گل و گیاه

نیازی نیست که برای تبلیغات هزینه زیادی کنید زیرا با کمی خلاقیت میتوانید

هم مشتری بیشتری جذب کنید و هم هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاورید و خرج های اضافه را حذف کنید.

یکی از موفق ترین رستوران ها در کالیفرنیا هزینه زیادی برای تبلیغات نکرده است اما برای تزیینات هزینه زیادی کرده است. صاحب رستوران دور تا دور رستوران را خاکبرداری و تبدیل به یک باغچه زیبا کرده است. زیرا او میدانست که گل وگیاه چشم های مشتری را جذب خواهد کرد.

اگر شما چیزی جز پیاده رو جلوی مغازه تان ندارید آنرا گیاه کاری کنید  یا چند گلدان گذارید یا گیاه های رنگارنگ مانند قرمز یا زرد بکارید و به آنها آب و غذا بدهید.، همیشه از آنها مراقبت کنید و مرطوب نگهشان دارید.

بویی که گیاهان نزدیک مغازه شما ایجاد میکنند مهم است زیرا مردم از طریق بوهای خوشایند نیز جذب میشوند.

 

۱۱-از منابع طبیعی استفاده کنید

باد منبع طبیعی و قابل دسترسی است.اگر میتوانید از آن استفاده کنید برای مثال چند بادکنک تهیه کنید. زیرا هزینه زیادی ندارد. میتوانید از بادکنک های عروسکی استفاده کنید. اگر منظره بادکنک عروسکی برای شما یا بقیه جالب نیست میتوانید از بادکنکهای ساده و هلیومی نیز استفاده کنید.

۱۲- چالش ایجاد کنید.

میتوانید با ایجاد چالش هایی نظیر با حل این پازل یک پازل هدیه بگیرید مردم را به اجتماع در محدوده فروشگاه خود ترغیب کنید. واضح است که شلوغ بودن این ایده را در ذهن دیگر عابرین ایجاد میکند که یا شما در کارتان خیلی خوب هستید یا چیز خاصی دارید و این عمل به شکل زنجیره وار تکرار میشود!

 

 

 

 

سخن آخر
برای افزایش مشتری ۲ راه را به شما ارائه دادیم: بهبود ظاهر و ویترین و دکوراسیون مغازه خود برای جذب عابرین پیاده و مهم تر از آن تغییر نگرش شما نسبت به تبلیغات!! گفتیم که به جای اینکه شما به دنبال مشتری باشید با بیواسطه همراه شوید تا مشتری ها به دنبال شما بگردند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای عضویت در خبرنامه بیواسطه ایمیل خود را وارد کنید.

بیواسطه در شبکه‌های اجتماعی