افزایش فروش در عید از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که در نزدیکی عید نوروز بازار فروش بسیار خوبی برای همه محصولات به وجود می‌آید. در ضمن به راحتی می‌توان فروش محصولات را افزایش داد. کافی است کمی اطلاعات و آگاهی خود را درباره‌ی افزایش فروش بالا ببرید و تلاش کنید تا این راهکارها را عملی کنید. در این صورت شاهد افزایش فروش در عید نوروز خواهید بود. در بازار شب عید فرقی نمی‌کند شما چه محصولی را از چه طریقی می‌فروشید. چه تجارت شما الکترونیکی باشد چه سنتی زمان آن است که به فکر فروش بهتر و بیشتر محصولات خود باشید. 

افزایش فروش در عید

توجه کنید!!!

هر محصول یا خدماتی که فکرش را بکنید می‌تواند بازار خوبی در نزدیکی عید نوروز داشته باشد. انواع محصولات غذایی، پوشاک، وسایل منزل و انواع خدمات همگی در عید نوروز مورد نیاز مردم هستند پس به راحتی می‌توان کسب و کار خوب و پر رونقی در روزهای قبل از عید نوروز داشت.

برنامه ریزی داشته باشید

بهتر است قبل از اینکه اسفند ماه فرا برسد، برنامه ریزی‌های خود را برای تمامی جنبه‌های کسب و کار خود کرده باشید.. اینکه چه محصولاتی فروش بیشتری دارند؛ چه میزان بار نیاز دارید؛ تبلیغات را چه زمان و چگونه انجام خواهید داد؛ همه این کارها نیاز به برنامه ریزی دارند و شما باید برنامه ریزی و تمام کارهای خود را قبل از اسفند ماه انجام داده باشید. برای مثال ببینید در سال گذشته چه محصولاتی پرطرفدار بودند و فروش بالایی داشتند و همچنان نیز محبوب هستند تا دوباره همان اجناس را برای عید نوروز سفارش دهید. برخی مواقع نیز اجناس جدید می‌توانند بازار خوبی داشته باشند. همه چیز به شناخت شما از مشتریان خود بازمی‌گردد.

مشتریان خود را از دست ندهید

قصد شما این است که فروش را در عید افزایش دهید. اما باید همه ‌جوانب را در نظر بگیرید. فروش شما به طور تقریبی از اول اسفند ماه آغاز می‌شود. ممکن است فروش به قدری بالا رود که هنوز به اواسط ماه نرسیده محصولات پرفروش شما تمام شوند. در این صورت سایر مشتریان شما باید به رقبای شما مراجعه کنند و اینگونه مشتریان خود را از دست خواهید داد. پس باید برای این موضوع به دنبال راه حلی باشید و موجودی انبار خود را محاسبه کنید تا بتوانید همیشه بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنید و آنها را از دست ندهید.

مشتریان

سرمایه کافی داشته باشید.

در طول سال برای روزهای تعطیل به خصوص عید نوروز سرمایه کافی جمع کنید. زیرا ممکن است برای خرید اجناس یا استخدام کارکنان جدید در نزیکی عید نوروز نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشید. اگر سرمایه کافی برای افزایش کارکنان، تبلیغات و موجود کردن محصولات پر فروش نداشته باشید، پروژه افزایش فروش در عید شما با شکست مواجه خواهد شد.

حال و هوای مغازه خود را عوض کنید.

بهتر است محصولاتی که بیشتر مناسب فصل و عید نوروز هستند را در ویترین خود قرار دهید. از رنگ‌های شاد به خصوص سبز که نمادی از نو شدن است برای دکوراسیون مغازه خود استفاده کنید. حتی گیاهان و گلدان‌های کوچک نیز می‌توانند زیبایی بسیاری به مغازه شما ببخشند. می‌توانید برای تزئین از سفره هفت سین کمک بگیرید. پذیرایی از مشتریان با شکلات یا شیرینی نیز راهی مناسب برای جلب توجه و احترام به مشتری است.

شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای افزایش فروش در عید

شما می‌توانید با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام فروش خود را در عید نوروز افزایش دهید. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی راهی مؤثر برای افزایش فروش در عید است زیرا مشتریان با محصولات جدید شما آشنا می‌شوند و حتی می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید. ممکن است مشتریان شما از نقاط مختلفی از ایران باشند در این صورت فروش اینترنتی محصولات نیز راهکاری خوب برای افزایش فروش در عید به نظر می‌رسد.

به دنبال مشتریان جدید باشید.

در نزدیکی عید نوروز قطعا افراد بسیاری هستند که به محصولات و خدمات شما احتیاج دارند. پس خودتان به دنبال جذب مشتریان جدید باشید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید. اپلیکیشن بیواسطه بهترین راه برای پیدا کردن و جذب مشتریان جدید است. بیواسطه بزرگترین مرجع مشتریان است و شما با نصب این اپلیکیشن می‌توانید مشتریان بسیاری برای کسب و کار خود پیدا کنید. حتی خود اپلیکیشن بیواسطه مشتریان را به شما معرفی خواهد کرد.

برای نصب اپلیکیشن بیواسطه کلیک کنید.

افزایش فروش در عید از طریق وب سایت

اگر فروشگاه شما اینترنتی است یا یک سایت برای فروش محصولات خود به صورت اینترنتی دارید، می‌توانید فروش خود را برای نوروز از طریق سایت نیز افزایش دهید. فروش به صورت اینترنتی نسبت به گذشته در حال رشد است و روز به روز بر طرفداران خرید اینترنتی افزوده می‌شود. همچنین میزان فروش از طریق موبایل نسبت به دسکتاپ بیشتر است. پس بسیار مهم است که وب سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده و وب سایت شما رسپانسیو باشد. سعی کنید به سایت خود نیز رنگ و بوی عید را بدهید. سرعت بارگذاری صفحات سایت را بالا ببرید یا اینکه از تخفیفات مختلف استفاده کنید تا فروش اینترنتی شما در نزدیک عید نوروز افزایش زیادی داشته باشد.

بسته بندی مناسب برای ارسال محصولات

اولین نکته مهم این است که به موقع کالا را برای مشتریان ارسال کنید. به علاوه بسته بندی کالا و محصولات شما نیز بسیار مهم است. بسیاری از افراد نسبت به بسته بندی کالای دریافتی حساس هستند پس به این موضوع دقت کنید. همچنین در نزدیکی عید نوروز بازار خرید هدیه نیز داغ است و خیلی از مشتریان درخواست ارسال محصول به صورت کادوپیچ شده دارند. شما باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید.

بسته بندی محصولات

تخفیفات و ارسال رایگان

سعی کنید برای برخی کالاهای خود به صورت محدود تخفیفاتی در نظر بگیرید. این تخفیفات می‌توانند برای افزایش فروش در عید بسیار اثر گذار باشند و فروش شما را تا حد زیادی بالا ببرند، زیرا مردم در عید خریدهای بسیاری دارند و سعی ‌می‌کنند اجناس را با مناسبترین قیمت خریداری کنند. همچنین اگر بتوانید ارسال رایگان برای محصولات خود داشته باشید، بسیار عالی خواهد بود.

سخن آخر

امیدواریم رعایت این نکات به شما کمک کند تا فروش خوبی در روزهای پایانی سال داشته باشید. اگر شما نکات مفید دیگری به ذهنتان می‌رسد لطفا از طریق نظر با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای عضویت در خبرنامه بیواسطه ایمیل خود را وارد کنید.

بیواسطه در شبکه‌های اجتماعی