ویترین مغازه اولین چیزی است که توجه بیننده را به خود جذب می‌کند. پس برای اینکه بتوانید مشتری بیشتری داشته باشید در ابتدا باید مشتری را به سمت مغازه خود جذب کنید. اینکه بتوانید ویترینی زیبا و جذاب داشته باشید به طوریکه بتوانید پیام خود را به مشتری برسانید و تأثیر مثبتی روی آنها بگذارید به هیچ وجه کار سختی نیست. تنها باید کمی اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. در این مقاله از بیواسطه ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا با فنون چیدن ویترین مغازه برای جذب مشتری به مغازه آشنا شوید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

ویترین مغازه

1-انتخاب رنگ مناسب برای ویترین مغازه

انتخاب رنگ بیشتر به سلیقه شما و سبک انتخابی برای دکوراسیون داخلی و ویترین بستگی دارد. برای مثال در دکوراسیون‌های مدرن از رنگ‌های شاد و تند استفاده می‌شود اما در دکوراسیون‌های کلاسیک رنگ‌های ملایم بیشتر دیده می‌شوند. اما بهترین رنگ برای ویترین با هر سبک دکوراسیون و مناسب برای هر مغازه‌ای، رنگ سفید است. سفید رنگ ملایمی است و با تمامی رنگ‌های دیگر سازگاری دارد. به همین دلیل اجناسی که در ویترینی با رنگ سفید گذاشته می‌شوند بیشتر خودنمایی می‌کنند. به علاوه سفید نور را بهتر بازتاب می‌کند و با یک نورپردازی خوب ویترینی رویایی خواهید داشت. 

با استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ قالب ویترین می‌توانید در هر فصلی متناسب با آن فصل وسایل تزئینی و یا محصولات با یک تم رنگی خاص را به ویترین خود اضافه کنید.

2- نورپردازی

نورپردازی در زیبایی ویترین تأثیر بسیاری دارد. از این رو نور ویترین باید مناسب باشد. ممکن است ویترین شما پر از کالاهای لوکس باشد اما اگر نورپردازی ویترین شما مناسب نباشد هیچکدام از این کالاها به چشم نخواهند آمد. در صورتی که ممکن است ویترین یک مغازه با کالاهای کاملا معمولی پر شده باشد اما با نورپردازی کالاها برای عابران جلب توجه کنند. 

پس سعی کنید در ویترین خود از لامپ هایی کوچک با نور مهتابی استفاده کنید تا کالاها کاملا جلوه داشته باشند. این رنگ نور یا تلفیقی از نور سفید با آفتابی باعث می‌شود مشتری حس اعتماد بیشتری به کالاها داشته باشد. این مدل چراغ‌ها درصد بازتاب نور بیشتری دارند و همه رنگ ها را زنده و بسیار واضح نشان می‌دهند. در این حالت است که رهگذر حس می‌کند همه چیز را به خوبی و همانطور که واقعا هست دیده است. در این صورت احتمال خرید کالا توسط رهگذران نیز بسیار بالاتر می‌رود. لامپ ها باید طوری قرار بگیرند که کمترین سایه را ایجاد کنند.  

بهتر است لامپ ها طوری تعبیه شوند که تمرکز تنها بر روی کالاهای ویترین باشد نه کل ویترین!

نورپردازی

3- ویترین مغازه را با اجناس مختلف شلوغ نکنید.

ویترین خود را پر از کالاهای مختلف نکنید. بهترین کار این است که بهترین و خاص ترین محصولات خود را در ویترین مغازه قرار داده و روی آنها نورپردازی انجام دهید. اینکار باعث می‌شود خیلی راحت بتوانید ویترین خود را با رسیدن اجناس جدید به روز کنید. سعی کنید محصولات خود را با نظم در ویترین بچینید و کالاهای هم گروه را کنار هم قرار دهید. در این صورت هم بهترین کالاهای خود را در معرض دید عابران قرار داده‌اید که حس لوکس بودن مغازه و محصولات را در آنها القا می‌کند و هم فضایی برای اضافه کردن تزئینات فصلی و مناسبتی در ویترین باقی خواهد ماند.

4- استفاده از هنر در طراحی ویترین مغازه

استفاده از عناصر هنری باعث می‌شود ویترین شما زیبا و متفاوت شود. عناصر هنری نقش پررنگی در جذب عابران برای تماشای ویترین ایفا می‌کنند. بهترین کار این است که با توجه به کسب و کار خود از هنرهای مفهومی استفاده کنید به طوری که اثر هنری کاملا مرتبط با محصولات شما باشد و پیام و هدف شما را به عابران و مشتریان برساند.  با مشورت با یک طراح دکوراسیون ایده‌های بسیار بهتری نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

برای مثال یک ایده می‌تواند این باشد که محصولات خود را در اندازه‌های بسیار بزرگ بسازید و در طراحی ویترین خود از آنها استفاده کنید.

5- محل مناسب برای قرارگیری محصولات

شما می‌توانید محصولات خود را در هرجای ویترین بچینید. اما باید بگوییم اینکار اصلا درست نیست. بهتر است محصولات در ارتفاع مناسبی قرار بگیرند تا بتوانند توجه عابران را جلب کنند. اصولا مردم به چیزهایی که در خط دید مستقیم آنها قرار دارند بیشتر توجه می‌کنند. پس باید محصولات خود را در ارتفاع مناسبی از ویترین بچینید به طوری که عابران برای دیدن آنها نیازی به حرکت دادن سر خود نداشته باشند و اجناس به صورت مستقیم در دید آنها باشد.

6- پیرو مد نباشید

ممکن است سبک خاصی در طراحی و چیدن ویترین مد شود. اما بهتر است همیشه به دنبال یک طراحی خلاقانه و منحصربفرد باشید. اینکه ویترین مغازه شما هم مانند ده ها مغازه اطراف شما باشد اصلا خوب نیست زیرا دیگر دلیلی برای توجه کردن عابران به ویترین شما وجود ندارد و به چشم آنها همه چیز عادی خواهد بود. پس همیشه سعی کنید ویترینی زیبا اما متفاوت بچینید به خصوص اگر مغازه کوچکی دارید اینکار باعث می‌شود تا دربین هزاران مغازه بزرگ، ویترین شما توجه همگان را جلب کند.

چیدن ویترین

7- هماهنگی یا تضاد در بین محصولات

منظورمان از هماهنگی یا تضاد بین محصولات چیست؟ قطعا یک مغازه در صنف خاصی فعالیت می‌کند پس تضاد زیادی بین محصولات وجود نخواهد داشت. اما از لحاظ رنگ محصولات می‌توان هماهنگی یا تضاد ایجاد کرد. شما می‌توانید تنها از محصولات همرنگ در ویترین خود استفاده کنید. اینکار زیبایی خاصی به ویترین می‌بخشد. در مقابل تضاد رنگ‌ها نیز می‌تواند جالب باشد. اما باید بتوانید رنگ ها را به درستی انتخاب کنید. راحت‌ترین شیوه هماهنگی رنگ محصولات در ویترین است.

8- چیدن ویترین آنلاین

برای فروشگاه‌های آنلاین نیز چیدن ویترین حائز اهمیت است. البته در فروشگاه آنلاین بسیاری از عوامل و راهکارهایی که تا به اینجا درباره آن صحبت کردیم کاربردی ندارند؛ برای مثال نورپردازی، شلوغ نکردن ویترین و … اما در فروشگاه‌های آنلاین نیز می‌توان یک ظاهر گرافیکی خوب ایجاد کرد. پس در این قسمت هم آشنایی با علم رنگ‌ها و انتخاب بهترین رنگ‌ها برای فروشگاه و محصولات بسیار مهم است. دسته‌بندی کامل و قرار دادن دسته‌بندی ها در صفحه اول فروشگاه نیز سبب می‌شود تا سایت ظاهر منظمی به خود گرفته و پیدا کردن محصولات مورد نیاز برای کاربران راحتتر باشد. با توجه به فصل و مناسبت‌ها نیز می‌توان ظاهر سایت را اندکی تغییر داد.

نتیجه‌گیری

امیدواریم با رعایت نکات گفته شده در این مقاله از بیواسطه بتوانید ویترینی متفاوت و زیبا برای فروشگاه خود بچینید تا مشتریان بیشتری داشته باشد. لطفا نظرات خود را درباره‌ی این مقاله با بیواسطه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای عضویت در خبرنامه بیواسطه ایمیل خود را وارد کنید.

بیواسطه در شبکه‌های اجتماعی